Química de civilitzacions

Gamificació, Química, Rol

Any de presentació
Assignatura
Grau de dificultat
Materials casolans i no perillosos

Professor / divulgador

Jordi Fornos Gómez

Centre educatiu

Institut Montsoriu

Any de presentació a Ciència entre tots

2017

Llistat de material necessari

  • Cartes de joc de rol.
  • Arbre de tecnologies del joc.
  • Instruccions del joc.
  • Fitxes i daus del joc de rol.

Com ho fem?

  • La classe (per grups, sencera, etc.) gestiona una tribu de 10 habitants. Aquests habitants han d'aconseguir acumular recursos i superar proves que els asseguren la supervivència i l'evolució com a societat. A part dels recursos, han de superar tot tipus de proves (de diferents formats) que els poden venir proposades des de qualsevol assignatura i que els permetran assolir descobriments clau de la història de la ciència, la tecnologia, la filosofia, la cultura en definitiva, de la humanitat, els quals els faran progressar en les diferents èpoques (prehistòria, Roma, Edat Mitjana, etc.) fins a arribar als nostres dies.
  • La població anirà augmentant a mesura que passin els torns, en funció de la gestió que en facin. També aniran augmentant les tecnologies i habilitats descobertes.
  • Superant les diferents proves i desenvolupant múltiples habilitats per resoldre la dificultat a l'hora de gestionar una societat s'arribarà a l'objectiu final.
  • Així doncs, fins a on voldrà arribar cada societat?

Què observem?

  • El “gaming” és una disciplina que s’aplica cada cop més a les escoles però que es coneix i es dóna, com a mètode d’aprenentatge i gaudi, des del principi de la humanitat entre grups de persones. La idea d’aprofitar aquesta dinàmica i convertir-la en un joc a l’aula per aprendre qualsevol matèria és òbvia i obliga l’alumne a fer servir tots els coneixements que ha adquirit durant la seva vida (acadèmics i personals) i que descansen de forma inconscient al seu interior.
  • És un joc molt versàtil perquè hi tenen cabuda els coneixements de totes les disciplines i es pot fer durar el temps que el professor consideri necessari i adaptar-lo fàcilment al ritme de desenvolupament del programa d'una, unes quantes o totes les assignatures d'un nivell.

Paraules clau

Gamificació, Química, Rol

Grau de dificultat

Normal

Durada de l'experiència

Des d'1 dia a 1 curs

La podem reproduir utilitzant materials casolans/quotidians i no perillosos?